Sunday, February 12, 2012

Update - The ant and the dove (dan Artinya)


An ant went to the river for a drink. The water rushed so fast that he was washed off from the bank into the river.
"I shall drown," he cried. "Help! Help! Help!", but his voice was so tiny that it couldn't be heard.
A dove perched on a tree hanging over the water. She saw the ant struggling and quickly bit off a leaf and let it fall into the water. The ant climbed upon it and floated down the river, until the leaf was washed upon the bank of the river.
The ant called out in its tiny voice. "Thank you, kind dove, you have saved my life," but of course the dove couldn't hear him.
Several days afterwards, the dove again perched on the tree, a hunter crept up stealthily to the tree. His gun was pointed at the dove and he was about to shoot, when he was bitten on the leg by an ant.
He screamed in pain and dropped his gun. This frightened the dove and she flew away. "Thank you, kind ant," cooed the dove. The ant heard it and was happy that he could help her.

ARTINYA
 
Seekor semut berangkat ke tepi sungai untuk minum. Pada saat itu aliran sungai sangat deras hingga membuat sang semut pun terbawa arus sungai.
“saya akan tenggelam” dia pun berteriak “Tolong! Tolong! Tolong!” tetapi tak satupun yang mendengarkan suaranya yang memang kecil.
Seekor burung merpati yang bertengger di atas sebuah dahan pohon yang berada di atas sungai melihat sang semut berjuang untuk menyelamatkan diri, dengan segera diapun mematahkan selembar daun dan menjatuhkannya ke sungai. Sang semut pun naik ke atas daun tersebut yang mengapung di atas air, sampai terbawa kepinggir sungai.
Sang semut pun berkata “terima kasih merpati yang baik, kamu telah menyelamatkan hidupku” tentu saja suara mungil tidak samapi ke telinga burung merpati.
Beberapa hari kemudian, burung merpati kembali bertengger di atas dahan pohon tersebut, namun dia tidak menyadari kalau seoarang pemburu sedang mengintainya. Ketika senapan sang pemburu itu diarahkan ke burung merpati dan bersiap untuk menembaknya, sang semut menggigit kakinya.
Dia berteriak kesakitan dan menjatuhkan senapannya. Kejadian itu membuat burung merpati menyadari kalau dirinya telah ditolong oleh semut dan terbang dan berkata “Terima kasih semut baik”. Ucapan terima ksih itu didengarkan oleh semut dan dia pun merasa sangat senang karena bias juga membantu burung merpati yang telah membantunya.

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments

Related Posts with Thumbnails